پيام تبريکي طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در شهر استکهلم سويدن عنواني اعضا و طرفداران نهضت فراگير


روز شنبه 28 جنوری جلسه طرفداران نهضت میهنی دموکراسی وترقی افغانستان در شهر استکهلم کشور سويدن تدوير يافت .

جلسه را آقای هدايت حبيب مسوول کميسيون تدارک و سازماندهي افتتاح نموده و گزارش کار و فعاليت شش ماهه آن کميسيون را ارائه داشت .

سپس پيام شادباش جلسه بمناسبت راجسترشدن نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان عنواني اعضا و طرفداران نهضت فراگير توسط آقای محمدعزيز حساس مسوول کميسيون تفاهم ايراد گرديد که در زير متن کامل آن به نشر مي رسد.

متعاقباً آقای عزيز گوارا مسوول کميسيون مالي گزارش مربوط به آن بخش را به سهم اشتراک کننده گان جلسه رسانيد.

پس از آن گفتمان پيرامون گزارش اساسي و پيشنهاداتي در رابطه با گسترش کارسياسي در بين نيروهای چپ و روشنگرا و بهبود امور از طرف اعضای جلسه ابراز گرديد و تصاميم لازم اتخاذ شد .

 

 

 

 

پيام تبريکي طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در شهر استکهلم سويدن عنواني اعضا و طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

 

 

طرفداران نهضت میهنی دموکراسی وترقی افغانستان در شهر استکهلم کشور سويدن با شعف و مسرت زياد خبر نويدبخش تولد (ثبت و راجستر) نهاد جديد سياسي نوين (نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان) در حيات سياسي کشور را دريافت نمودند.

طرفداران نهضت فراگير در استکهلم طي جلسه امروزی خويش،ايجاد اين سازمان سياسي جديد را که مشعلدار راه نهضت های روشنفکری کشور و ادامه دهندهء راه پرافتخار پيشگامان و رزمنده گان راه ترقي و دموکراسي کشور خواهد بود،به همه يي هم طرفداران نهضت فراگير در داخل و خارج از کشور تبريک مي گويند .

ما اميدوار هستيم که اين نهاد جديد سياسي در راه قطع جنگ و خونريزی،تامين صلح سراسری، رشد و استحکام دموکراسي ،نظام دموکراتيک در کشور و نهايتاً تأمين رفاه مادی و معنوی خلقهای با هم برادر کشور محبوب ما افغانستان سهم ارزنده و ميهن پرستانه خويش را ادا نمايند .

طوری که در طرح برنامهء نهضت فراگير  آمده است :(( در چنين شرايط،ضرورت اتحاد و وحدت ميان شخصيت های ملي،سازمانها،فعالان سياسي و نيروهای ميهن دوست و تجددگرای دموکراتيک و عدالت پسند در يک کانون واحد بزرگ مبارزه،بمثابهء نيروهای بازدارنده،از افتيدن مجدد افغانستان به کام بحران،... و سرانجام ايجاد يک نهضت واحد و يکپارچه،بزرگ و سرتاسری مشارکت ورزيم،سهم شايسته و رسالت خويش را در مبارزهء مسالمت آميژ و ترقي خواهانه برای صلح و امنيت،دموکراسي،آزادی و عدالت اجتماعي در افغانستان ادا نماييم.))

ما در حالي که پشتيباني همه جانبه يي خويش را از پروگرام سياسي اين نهاد جديد اعلام مي نماييم به تلاش های محترم شيرمحمد بزرگر رئيس و اعضای مجلس موسسان که در ايجاد و طي مراحل قانوني آغاز فعاليت نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان انجام داده اند،ارج گذاشته پيروزی های هرچه بيشتر نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان را در زنده گي سياسي کشور خواهانيم .

با سلام ها و درودهای صميمانه به تمام اعضا و طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

 

کميته رهبری طرفداران نهضت میهنی دموکراسی وترقی افغانستان در شهر استکهلم کشور سويدن

 


January 30th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها